Monday, March 06, 2006

Finally...

Aku tak putus asa. Aku try gak pegi interview sana sini nak cuba jobs yang art-related. Dengan portfolio yang aku bawak, ada yang impressed & ada gak yang tak kena ngan job yang aku mintak. Pegi interview sales pun aku bawak art portfolio! So, ramai yang confused. Memang bukan diorang je yang confused! Aku pun tatau nak buat camne lagi. Dapat sambung study art pun aku tak dapat gi sebab tak de duit!..

'Untitled' by Ahmad Fuad Osman

In between semua ni, aku ada kenal seorang painter Malaysia ni, nama dia Ahmad Fuad (aku panggil dia Abang Art) Dialah yang banyak bagi nasihat kat aku untuk terus paint walaupun aku takde group join buat artwork. Kata Abg Art kalau nak senang kena gerak dalam group..baru orang nampak. Sebagai contoh, Abg Art ada group dia sendiri iaitu 'Matahati' & antara lain dalam group tu ialah Ahmad Shukri Mohamed, painter Malaya faveret aku! Lagi sekali nasib memang tak menyebelahi aku sebab aku bukan dari 'School of Fine Art'..(terus..aku down...) Dari semua ni, nasib aku skang cuma jump sana jump sini tuka keja. Biar apa orang nak cakap apesal aku asyik tuka keja pedulik ape aku! (kekadang aku pedulik gak).

'Sidang Rakyat'-mixed media installation, 61 x 61 x 30cm,(2002) by Ahmad Shukri Mohamed

Dan bila tiba time aku pedulik tu, aku jadik depress & lebih depress lagi aku dah tak pandai carik masa nak paint.Yang pasti aku dah tak jadi 'myself' lately..'Lately' tu maksud aku mungkin dah setahun or lebih dari tu. WAAAAaaaaaaa! Aku tak nak jadik camni. Aku nak AKU YANG DULU tapi better. Ramai yang mungkin tak paham dengan apa yang aku nak. Tapi dalam hati ni aku sorang jer yang paham apa erti sakit bila tengok diri sendiri jadi camni. Aku bet semua tau camne rasa sakit hati. Ape²pun, aku bukan omong kosong..(setakat ni kosongla sebab tak berhasil), Hmm..sekarang ni, yang boleh tolong cuma me, myself & I la..& selebihnya cuma kuasa-Nya....

Setahun or mungkin lebih dari tu aku tinggalkan kanvas putih jer....bergulung & bersawang cuma jadik habuan labah² & anai² & segala jenis binatang yang makan kertas). Hasilnya, diorangla yang kenyang, aku belum lagi dapat makan apa yang aku nak! Yang pasti aku cuma makan hati je selama ni....sampai bila aku tak tau lagi...

- APA NAK JADI NGAN AKU?? @ APA AKU NAK JADI SEBENARNYA?????

4 comments:

Anonymous said...

hahahahah....apsal takde kredit nama aku...kenalkan abang art... heheheh (buruk tak perangai?)

Anonymous said...

alamak..terlalu asyik menulis sampai tak include..(credits to OPIE sebb tak sebab opie taklah aku kenal abang art...)THANKS PIE!

Anonymous said...

hey u, dun worry bout things like dat cos i reckon u r one supertalented woman,
lama2 nanti(not too long la tapi) surely ade talent scout will stumble upon u.
Rasenyer takpe kot bawak je segala artwork tu, cos u nvr know camna bley
link with a real oppurtunity.Anyways, I believe u'll make it BIG one day.Tk caree

Anonymous said...

geee..really el??hope for a miracle je la for now..to hope for impossible things still tak berani.sketches pun dah lama tinggal apalagi masterpiece pun memang tk nampak lagi..i need time to paint!i need to fully focus then only i will achieve somthing. (for self-satisfaction only).thanks for your support sis!